Интервью Корниенко Цензору:
ФРАКЦІЯ – ЦЕ НЕ ЛІЦЕЙ БЛАГОРОДНИХ ДІВИЦЬ
-У перший день роботи парламенту з’явилась новина, що фракція "Слуга народу" визначила 15 людей, які спілкуватимуться з пресою, і один з цих людей ви.
-Так, я ж з вами спілкуюсь (сміється).
-А решті будуть роздавати так звані темники, в яких будуть тези для коментарів.
-Це застаріла термінологія.
-Кожна влада каже, що це просто тези, де депутатам формують картину дня і фракційну позицію, щоб не було різнобою в коментарях, кожна опозиція, навіть та, що прийшла з влади, називає їх темниками.
-Звичайно в нас є інформаційний і комунікаційний підрозділ, які допомагають депутатам зорієнтуватись…
-Включаючи пана Потураєва, автора відомої тези для депутатів, що вони ніхто…
-Це він сказав у Трускавці з навчальною метою, щодня він таке не говорить.
-Тоді ЗМІ писали, що ця фраза деякого з мажоритарників дуже обурила.
-Більшість, принаймні ті, з ким я спілкувався, вони зрозуміли ідею і посил, що це не образа і не приниження, а сказано з метою зосередити увагу на передумовах, які нас привели в парламент і владу, зокрема і високий рівень підтримки Володимира… Олександровича.
-Ви зараз зробили таку чималу паузу між іменем і по-батькові, як у команді називають президента? Володимир? Володимир Олександрович?
-Кожен по-різному, кожен в міру свого наближення, виховання.
-Про вашу команду і взагалі цей парламент кажуть, що це зміна поколінь, що до влади прийшли люди молодші 40 і дуже впадає в очі, що це люди без краваток, статусності і формалізму, в тому числі в комунікації.
-Так, у нас набагато менше цього. В тому числі в манері комунікації, у нас у всіх у фракції є телефони всіх. Я є в складі мінімум трьох чатів, де є люди з фракції, які виступають в різних ролях.
-А скільки з них напряму може спілкуватися, скажімо, з головою Офісу президента?
-Я думаю, що 50, а може і 100. Він же дуже комунікаційна людина.
-Ми помітили, правда він іноді комунікує як 5-річна принцеса Шарлотта. І гра на емоцію трохи зашкалює.
-У кожного ж з нас свій стиль спілкування. Я теж багато шуткую, віджартовуюсь.
-Для вас теж є нормальним відправити фейковий лист на питання про відставку?
-Це була комунікація Офісу президента, в якій ми участі не брали.
-А ви не думаєте, що та історія наклала певний відбиток і на ставлення до фракції?
-Я цього не помітив.
-А після історії з висловлюваннями Бужанського?
-Так само. Це паралельні процеси. У нас кожен журналіст – це активіст. Так вийшло.
-Це ви перекладаєте історію двох журналістів з попереднього скликання на всіх?
-Ні, просто в журналісти ідуть цікаві, допитливі люди. Й іноді в них переважає активістська складова. І вони починають нас до чогось закликати, робити якісь виховні моменти.
-Бужанський - блогер, а не журналіст. І особисто для вас нормально сказати іншій людині "тупа вівця"?
-Я особисто так не кажу, і веду більш стриману комунікацію. Але в нас плюралізм думок, а партія одразу своє ставлення до інциденту висловила.
-А потім була якась дискусія в чатах щодо форм спілкування і висловлювань?
-Такі розмови немає сенсу проводити, бо ми ж не ліцей благородних дівиць, всі дорослі люди, всі все розуміють і кожен несе свою відповідальність. Комусь важливий імідж, комусь навпаки – хочеться епатажу, і це їхня стратегія популярності.
- У перший день роботи Ради ходили чутки, що начебто була ініціатива певної групи депутатів виключити його і Олександра Дубінського з фракції.
-До нас такої пропозиції не надходило.
-А дискусії на зустрічі з президентом, що не треба Арсена Авакова переобирати міністром внутрішніх справ були?
-На зустрічі з президентом такої розмови не було, але була внутрішня дискусія, побутова розмова депутатів між собою. Були розмови, але рівно до того моменту, коли приходить президент і пояснює, чому так.
-Він теж пояснив так, як Ліза Богуцька написала своїй подрузі – Петро Порошенко готує путч, тому потрібен Аваков?
-Ні, він не так пояснив – я не можу його цитувати – але це пояснення нас задовольнило.
ПРЕЗИДЕНТ ВСІ РІШЕННЯ УХВАЛЮЄ САМ
-Є такий нюанс, що за день до перепризначення Авакова це рішення фактично анонсував Ігор Коломойський, і це вчергове породжує питання, який вплив має олігарх на президента і фракцію.
-Який?
-Я вас питаю.
-Він нам не дзвонить, не переконує. Думаю, що він як досвідчений політичний гравець зробив правильний прогноз.
-Або він надіслав сигнал у Всесвіт і дехто сприймає цей сигнал.
-Не впевнений.
-Як для людини, що очолювала штаб кандидата, ви ж можете сказати, чи був вплив Коломойського.
-У тій комунікації, в якій я брав участь, в тому числі з Володимиром Зеленським, про Коломойського не йшлося. Тому що президент завжди ухвалює рішення сам, він сам все фіналізує. А так, ми всі до когось дослухаємось, але рішення він ухвалює сам. Він вислуховує кілька думок, а потім вже приймає рішення.
-Перед другим туром "Бігусам" злили частину вашої штабної переписки в телеграмі. Це потім якось позначилось на стосунках всередині команди?
-Та тож фейк.
-А як же фейк? Ми навіть знаємо, хто його конспектував.
-Кашники (Управління К СБУ), сбушники?
-Бачте, ви теж дещо про це знаєте. Тепер ви за те, щоб департамент К скасувати?
-Так, з цим треба щось робити. Є певні напрацювання в законопроектах, Зараз це питання буде розглядатися в комітетах.
-А ви можете розказати, як напрацьовувався цей пакет у 500 законопроектів?
-Це результат роботи ще з грудня. Це результат роботи групи, яка частково була в нас ще на президентській кампанії, частково на парламентській. 28 червня, на День Конституції ми збирали списочників, об’єднали їх у протокомітети за бажанням, і вони почали напрацьовувати зелену книгу, білу книгу.
-Це що?
-Так формується public policy - спочатку вони напрацювали список проблем, потім список вирішень, потім список законопроектів. Хтось прийшов зі своїми готовими законопроектами, наприклад, антикорупційники. Далі все це зшивалось з адміністрацією президента – з правових питань з Рябошапкою, з економічних -з Гончаруком. Звісно, щоб внести 70 законопроектів нам треба було працювати багато місяців.
-Їх таки 70, а не 500.
-70 першочергових, а так 500.
-У четвер, коли Давид Арахамія вийшов до преси, він сказав, що фракцію не влаштовує темп розгляду, і тому треба внести зміни в регламент. Насправді, через вашу монобільшість ви дуже швидко ішли по питаннях. І після його слів є побоювання, що ви перетворитесь на такий собі президентський ксерокс. Тому питання, які зміни в регламент ви пропонуєте.
-Детально це треба питати в комітету, але там буде захист від законодавчого спаму.
-Це як? Ви позбавите опозицію права подавати альтернативні законопроекти?
-Ні, ми введемо європейську норму, що законопроекти має право подавати 20 депутатів, а не 1.
-У всіх фракцій опозиції є ці 20 депутатів.
-Хай збирають, нехай ходять на роботу.
-А чому ви думаєте, що вони не збираються ходити?
-Я вчора подивився на активність колег з "Європейської солідарності", і зрозумів, що, коли буде можливість себе політично проявити вони будуть ходити, а коли ми будемо розглядати закони, вони будуть кричати, що ми щось порушили.
-Які ще зміни будуть у регламент?
-Це переведення документообігу в електронний режим, бо півпачки паперу на одного депутата для розгляду одного питання – це занадто. Нам роздали якісь ксерокопії трудової книжки Рябошапки, якісь інші не дуже цікаві моменти. Тому будемо все це спрощувати і диджиталізувати. В нас же тепер є цілий профільний віцепрем’єр.
-Він, я так подивилась, вам у спадок лишив законів 5.
-Так це з тих термінових, які треба для нього, бо – я не сильно в цьому експерт, але як він пояснював – там деякі речі заблоковані зараз, і треба ухвалити закони, щоб швидко пішли трансформації.
-А є законопроект про радіочастотний ресурс? Це від Олександра Ткаченка для 1+1? Бо він був невдоволений діями в цій царині попередньої влади.
-Чому?
-Я вас питаю, про що вони, бо на сайті немає тексту, і я можу лише фантазувати.
-Вони скоро з’являться і прочитаєте.
-Також є законопроект по ядерній енергетиці. Про що він?
-Не можу вам сказати, це треба спілкуватися з профільним комітетом.
-Тобто у вас не було якогось такого зібрання, де обговорювалось, задля чого вносяться ці 70 невідкладних законопроектів?
-Ні, це обговорювалось уцих прообразах комітетів, і в нас не було активної крос-роботи між комітетами. Вона буде якраз вже з цього тижня. Наші мінігрупи у фракції будуть збиратися і обговорювати порівняльні таблиці.
-А таблиці будуть на папері?
-Ні, ну навіщо ж (сміється). У кожній групі представник комітету, якщо треба - буде приходити голова чи заступник, і пояснювати що до чого. Бо так з паперу теж мало що зрозуміло. А навіть той формат, що був у Парковому – 1 слайд, 1 законопроект – навіть він був дуже корисним. Бо щоб заглибитись у текст законопроекту, треба юристи і помічники, а щоб депутат зрозумів для початку про що йдеться – буде такий формат.
-Серед перших законопроектів дуже багато поданих Оленою Шуляк і вони стосуються сфери будівництва. Зважаючи, на наявність людей Андрія Вавриша у списку, це може нагадувати певний лобізм. Чому вони першочергові?
-Ці законопроекти визначав як першочергові Олексій Гончарук, а вони працювали як одна команда.
-Тобто це стосується теми роботи Державної архітектурно-будівельної інспекції та регулювання видачі дозволів?
-Так, це врегулювання містобудівної сфери, а Шуляк вела цей напрямок і в BRDO. У комітеті у нас зараз будуть три великі теми – будівництво, вибори і децентралізація. І по заповненню нашої квоти, в нас було половина будівельників. А коли ми побачили колег з інших фракцій – Олена Шкрум додалася, Віктор Балога – думаю, вони будуть допомагати з місцевим самоврядуванням.
-Балога і самоврядування?
-Він – корифей цієї сфери, питання в який бік він корифей. Зберемося наступного тижня, побачимо. Але те, що в нас там в основному представники будівельної сфери – не значить, що ми займатимемось тільки цим.
ВИБОРИ В КИЄВІ МОЖУТЬ БУТИ НЕ ПОЗАЧЕРГОВИМИ, А ПЕРШИМИ, ЯКЩО ЗМІНИТЬСЯ АДМІНІСТРАТИВНО-ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ УСТРІЙ
-Питання звільнення Кличка і внесення змін у закон про столицю – першочергові?
-У четвер же не вносили…
-Але ж ви знаєте про чутки і що мера звільнять ледь чи не після першого засідання уряду, а далі може і перевибори в столиці…
-Ця ситуація з підготовкою першої сесії вкотре показала, що страшилки, які розповсюджують в першу чергу журналісти…
-Чекайте, які страшилки і журналісти, про путч Порошенка на зиму – це не журналісти писали…
-Ні, не путч, але те, що писала Соня Кошкіна про першу сесію – що проголосують 70 законів вночі, Київ в тому числі.
-Послухайте, це ж не Кошкіна сама придумала. Це ж хтось із ваших розповів, як можливий хід подій. Я про 70 законів почула вперше місяць тому, в ефірі від Сергія Лещенка, а не Соні.
-А Лещенко яке до нас має відношення?
-Я не знаю, але мені здається, що він має непогані стосунки з, як мінімум, кількома представниками нової команди влади.
-Я його останній раз бачив перед початком виборчої кампанії.
-І потім, Кошкіна не так і помилилась – ви не проголосували, але внесли 70 законопроектів.
-Але оці заяви про Київ, що будуть оголошувати вибори… Що оголошувати? Ще нічого не виписано. Є закон про столицю десь в загашниках, але щоб оголосити вибори в Києві дострокові, треба мати підстави. Які зараз підстави?
-Потенційно може перестати працювати Київрада, і після заяви Володимира Прокопіва про відставку з посади секретаря Київради були такі побоювання.
-Але поки ж вона працює.
-А ви вважаєте доцільним оголошувати дочасні вибори в столиці за рік до чергових?
-А чому за рік до чергових?
-Бо в 2020 все одно будуть чергові вибори.
-А якщо це будуть перші вибори?
-У територіальній громаді? Ого! А розкажіть детальніше, з ким ви об’єднаєте Київ?
-А чому ОТГ? Дивіться, ми плануємо завершувати децентралізацію. І треба читати закон про столицю, який ми готуємо, але при певних обставинах, він може перезапустити ситуацію з адміністративно-територіальним устроєм. І якщо в нас ця ситуація перезапускається, тоді це будуть перші вибори. А можуть бути і позачергові, можуть бути чергові.
-Тобто стару реформу ви не будете доводити до кінця і не буде префектів, які б мали під’їсти місцеву президентську вертикаль.
-От питання – чи будуть вони під‘їдати президентську вертикаль, чи будуть вони руками президента. Це поки дискується. Можливо, це буде префект президента і він допомагатиме президенту реалізовувати його повноваження. Але в нього обов’язково має бути функція призупинення рішень місцевої влади. Цієї функції в президента не має, а в префекта вона має бути. Але в історії з префектами неможливо сказати, що завтра замість КМДА префекти. На це треба час.
-Ваші попередники переводили потрібних людей з РДА на голів ОТГ. Ви, як бачу, збираєтесь піти іншим шляхом, і по-іншому закріпити вертикаль.
-Знаєте, я бачу дуже мало районних еліт, які б піклувались про свою територію, а не про свою кишеню. І останнім часом мені почастішали дзвінки, коли мені пропонують опцію, щоб президент у їхню область не приїздив. Вони бояться, що якщо щось знайдуть, то їх звільнять.
-Я чула від представників офісу президента, що вони тому і анонсують поїздки президента за день до, щоб не встигли підготуватися, дерева пофарбувати в зелений.
-Саме так, вони там одразу починають бордюри фарбувати.
-Але ж не можна за ніч міст збудувати…
-Зате можна заасфальтувати вулицю.
-Гройсману так за ніч клали асфальт.
-Вони зараз дуже перелякані. У нас місцеві еліти завжди формували партію влади – СДПУ(о), НДП, Партія регіонів.
-Скоріше, вони переходили в партію влади – коли забудовник ішов з "Батьківщини" в Партію регіонів. І навіть у Раді зі старих мажоритарників, яких понад 60, лише 2 йдуть в БПП, що також свідчить про їх партійну "стійкість". До речі, мажоритарники-самовисуванці просяться у вашу фракцію?
-Так, ми навіть зараз думаємо, чи брати пару людей. Фракція буде вирішувати.
-На стадії підготовчої групи було помітно вашу лояльність до групи мажоритарників Лубінця, і так виходить, що це буде ваш фарм-віль, який даватиме вам потрібні 300 голосів.
-По-перше, їх тільки 25 і з нашими 254 – це ніяк не 300. По-друге, вони єдині оформились у групу, тому враховували їх пропозиції на рівні фракції.
-А інших не врахували…
-Нас постійно звинувачують за розсадку, але ж вони її підписали. А тепер вони скаржаться на камери, що ми їх посадили на гальорку.
-Насправді, вони щасливі, бо вони не потрапляють нарешті в об’єктиви з таємними переписками, на відміну від ваших депутатів.
-Я думаю, що і наші депутати скоро звикнуть і будуть справлятися з цим. А якщо треба я можу розвернутися і сфотографувати, з ким і як вони(фракція ЄС, – прим.редактора) розмовляють.
-Ви маєте на увазі фото розмови Сюмар і Шуфрича?
-Так, це досить цікаво спостерігати, хоча зрозуміло, що за багато років роботи у них склались людські стосунки. Але на камери вони звинувачують один одного у всіх гріхах, а потім мило спілкуються…
-До речі, якщо вже про Сюмар і Шуфрича, на підготовчій групі закритій дискусія по комітету свободи слова відрізнялась від публічної?
-Коли ми змінили предмети його відання, то до цього комітету всі різко втратили інтерес, крім Опоплатформи.
-Тепер для них це буде платформа для захисту каналів Медведчука, які ходили під санкціями…
-Чому? Насправді, там більшість у нас і він не зможе провести жодне рішення через законопроект.
-Є ще комітет з прав людини і реінтеграції Донбасу. Так от ОПЗЖ вже зареєстрував до 10 законопроектів, а ви жодного.
-Які молодці! Не хвилюйтеся, ми теж зареєструємо. І в цьому комітеті теж наша більшість.
Олександр Корнієнко: Після сказаного президентом всі питання по Авакову відпали 04
У БЮДЖЕТНИЙ КОМІТЕТ ПОДАЛИСЯ 50 ЛЮДЕЙ, А ПРАВАМИ ЛЮДЕЙ НІХТО НЕ ХОТІВ ЗАЙМАТИСЯ
-На стадії підготовчої групи виникло відчуття, що у вас досить різне ставлення до опозиції. І якщо в інших фракцій по 13 посад, то в ЄС лише 4.
-Ми не могли задовольнити забаганки всіх, такий розподіл проголосувала підготовча група.
-То ви самі призначаєте Порошенка головною опозицією?
-Так він же сам хотів (усміхається). Ми не робимо з нього головну опозицію. Так склалося – десь не хотіли вони, десь ми хотіли. Ми і по інших комітетах не на всі персоналії погоджувались. У бюджетний комітет хотіло понад 50 людей. Ми ж не могли їх всіх туди записали. І навпаки - ми ледь знайшли зацікавлених займатись соціальною політикою, правами людини ніхто не хотів займатись.
-Це тому ви злили цей комітет з реінтеграцією?
-У тому числі. Ми об’єднували деякі комітети, щоб зробити роботу ефективнішою. В моєму комітеті теж поєднані функції двох з половиною. Але кількість секретаріату не множиться на 2,5. Намагатимемось навпаки скорочувати штат.
-Ви переглядатимете закон про держслужбу?
- Так, він буде одним з перших. Будемо спрощувати.
-Питаю про це, бо в четвер депутати інших фракцій говорили, що президент хоче звільнити не лише заступників міністрів, але й керівників департаментів і держсекретарів. І тому потрібні зміни в закон про держслужбу.
-Не можу вам точно сказати, ще не читав цей законопроєкт. Але знаю, що президент проводив співбесіди не тільки з міністрами, але й заступниками. І кожен з кандидатів – а іноді це було і кілька претендентів- презентували і свою програму, і свою команду.
-Президент вже ініціював зміни в Конституції щодо запровадження винятково пропорційної системи. Закон про відкриті списки, які залишила вам попередня Рада, змінюватимете?
-Він же не підписаний. І він такий – більше для Нідерландів, а не для України.
-Чим ви мотивуєте зменшення депутатів до 300?
-Збільшенням ефективності роботи і зменшенням витрат.
-Думаєте, вони впораються?
-Там де працює 450, справиться і 300. Комітети стануть меншими, ефективніше працюватимуть. Найфективніший склад комітету – 12-15 людей, а не 34.
-3 вересня у нас теж буде всенощна, будете всі 70 законопроектів ухвалювати?
-Ні, тільки те, що встигнемо. Думаю, будемо розглядати президентські законопроекти, зокрема 7203.
-У четвер в момент розгляду змін до Конституції ваші депутати стали в проходах. Це була якась заготовка, щоб не пустити опозицію?
-Та ні, просто вже було далеко за північ, люди день сиділи, просто хотіли встати і розім’ятися. Опозиція весь час нам намагалась щось кричати, через нас давати поради Дмитру. Вони ж до нас ставляться, як старшокласники до першачків.
-Так вас вони і називають "дітлахи".
-Нехай називають, 6 мільйонів довіри чомусь своє представництво не їм, а "дітлахам".
( У цей момент депутату хтось дзвонить про передачу документів ЦВК)
-Ви будете змінювати склад ЦВК?
-Там треба подивитися, коли в 2 членів закінчуються повноваження. І ще в когось передпенсійний вік. Ми будемо діяти в межах законів, але ЦВК має розуміти, що вони мають займатися своєю роботою, а не політикою. І що немає вічних членів ЦВК.
-Після голосування у четвер ви сформували абсолютно всю вертикаль влади, маєте свої своїх силовиків. Це дуже близько до авторитаризму. Ми парламентсько-президентська республіка, але після четверга по факту президентська, і єдині, хто може поставити йому червоні лінії – це ваша фракція. Чи готові ваші депутати сперечатися з президентом і критикувати?
-Я думаю, що зараз процес спілкування налагоджується, ми в постійному діалозі, в ньому вибудовуються не червоні лінії, але принципи реакції.
-Поки виходить ніби президент сказав – фракція зробила.
-Ні, це не так. Президент дає відповіді на питання, які цікавлять депутатів. Ми передаємо ці питання президенту і він прислухається, він розуміє, що не можна ламати через коліно.
-Часто доводиться чути, що ваша фракція посиплеться через півроку і депутати почнуть продаватися. І зняття недоторканності – це був ніби такий запобіжник від цієї спокуси. Ви думаєте, що свого генпрокурора і відсутності недоторканності буде для цього досить?
-Завжди є метод батога і пряника. Але в четвер по обличчях колег я бачив, що вони усвідомлюють свою місію і бажають змінити ситуацію.
Тетяна Ніколаєнко, "Цензор.НЕТ" Источник:
https://censor.net.ua/r3145849https://censor.net.ua/resonance/3145849 ... ovu_vdpali